Właściciel pojazdu lub kierujący nim, który nie zgadza się z nałożeniem opłaty dodatkowej może wnieść wniosek reklamacyjny od wystawionego dokumentu wezwania na adres:
Biuro Strefy Płatnego Parkowania
ul. Pocztowa 11, 62-200 Gniezno
albo drogą elektroniczną:
email: bspp@parkowanie.gniezno.pl
lub na adres skrzynki ePUAP:
/BiuroSPPGniezno/SkrytkaESP
W formularzu zgłoszenia prosimy o podanie:
- imienia i nazwiska
- numeru wezwania
- numeru rejestracyjnego pojazdu
- danych kontaktowych (adresowych)
- uzasadnienia złożenia podania
- własnoręczne podpisanie podania
W przypadku złożenia formularza zgłoszenia w formie elektronicznej dodatkowo
- wyrażenie zgody na odpowiedź na wskazany adres poczty elektronicznej
Wszelkich dodatkowych informacji udzielają pracownicy Biura SPP w Gnieźnie.
Przypadki braku podstaw do anulowania wezwania do uiszczenia opłaty dodatkowej
- postój pojazdu niezgodny z obowiązującymi przepisami
- brak drobnych środków do wykupienia biletu w parkomacie
- brak opłaty lub przekroczenie wykupionego czasu z powodu
np. spotkań rodzinnych lub służbowych, wizyty u lekarza, zakupów, dostawy rzeczy itp.) - brak czasu na wykupienie biletu, rozmienianie pieniędzy,
- kierowca nie zauważył prawidłowego oznakowania poziomego
i pionowego w obszarze SPP - kierowca nie zauważył parkomatu,
- korzystanie z karty parkingowej osoby niepełnosprawnej poza miejscem wyznaczonym stosowną kopertą
- dostawa towarów (poza miejscem do tego przeznaczonym),
- przestój w celu załadunku/rozładunku,
- awaria pojazdu – ewentualny fakt musi być niezwłocznie zgłoszony kontrolerowi lub telefonicznie do Biura SPP
- przesłuchanie w charakterze świadka na Komendzie Powiatowej Policji
- błędny nr rejestracyjny pojazdu, opłata na inny pojazd
- awaria aplikacji mobilnej lub platformy bankowej
- awaria parkomatu
- bilet parkingowy z innej Podstrefy (oprócz przypadków wskazanych
w Uchwale nr IX/70/2015 Rady Miasta Gniezna z dnia 27 maja 2015 r. w sprawie ustalenia Strefy Płatnego Parkowania w Gnieźnie)